A Gilera Stalker Autóteszt 2004. június IV. évfolyam 6.szám 2006.08.31. 16:04
FÖLDUTAZÁS
Hazánk , és főleg fővárosunk útjain egyre többen a robosztusabb felépítésű motorok mellett teszik le voksukat. Ezek a gépek viszont nem csak aszfalton , hanem a hétvégi házak földútjain is derekasan megállják a helyüket. A robogók között is találunk ilyen típusokat, mint például a legolcsóbb Gilera, a Stalker.
A Gilera Stalker egy "terepes" küllemű, egyszerű felépítésű strapabíró kis "moci". Egyesek egyszerűségükből fakadó megbízhatóságuk, mások felépítésükből és automatikus erőátviteli rendszerükből eredő könnyű vezethetőségük miatt kedvelik a robogókat. A kis "féldecisek" különösen előnyösek, hiszen B kategóriás jogosítvánnyal is vezethetők és még forgalmi engedélyre sem kötelezettek. A könnyű terepezésre szánt kis járművek előnyeit gyakran kihasználhatjuk, mert nem csak a városi rohangászásokra alkalmasak, hanem a nyaraló körüli mászkáláshoz és reggeli vásárláshoz, vagy strandra járáshoz is.
UZSGYI A Gilera kínálatának legolcsóbb tagja csak egyféle, ötven köbcentiméteres, léghűtéses, kétütemű motorral készül. Bár karburátoros keverékképzésű, a szivató használatával nem kell bajlódnunk. Egyszerűsége számos előnnyel jár, hiszen olcsóbban javítható, kevesebb alkatrésze miatt meghibásodása kevésbé valószínű. A léghűtés ellenére csendes kis jószág a több mint négy lóerős teljesítményével az előírások szerint szükséges fojtás nélkül akár 75 kilométer/órás sebességgel is száguldhat. A fékkarokat már kis erővel működtetve hatékony lassulást tapasztalunk, amiben az elöl tárcsafékkel szerelt fékrendszernek nagy szerep jut. A vagány küllemű járgány tízcolos kerekeken gördül, ám a rájuk húzott ballonos abroncsokkal nagyobb eséllyel veszi fel a harcot az úthibákkal. A gumik "rücskös" mintázata is erősíti a tereprobogós érzést, amellyel a hétvégi házak földútjain is remekül megállja a helyét a jármű. A mokány kis gép felépítése és abroncsai javítják a robogó képességeit, de ettől még senki ne várja el tőle, hogy terepen egy krosszmotor tulajdonságaival vetekedjen.
PRAKTIKUS A jópofa kis robogó méreteiből adódóan igazi "dugóhúzó". Az utas lábtartója behajtható, és a visszapillantó tükrök sem nyúlnak ki túlságosan, így könnyű vele a sűrű forgalomban az autók között lavírozni. Kompaktsága ellenére kényelmesen utazhatunk rajta, elegendő hely jut a térdnek és a lábnak. Az ülés alatti rekeszben elfér egy bukósisak, és szintén a nyereg alatt található az üzemagyagés az olajbetöltő nyílás, valamint az akkumulátor is. A kormány alatti kihajtható kampóra szatyrokat akaszthatunk, amelyek a rugó ellenében nyitható gyűrűforma miatt nem eshetnek le. Első ránézésre hiányoljuk a fogantyút, ami a sztenderre állításban hasznos lehet, ha nem akarjuk "letépni" a hátsó idomot. Az ülés felnyitásakor azonban könnyen beleakadhat a kezünk a kis fém fülbe, amely az ülés alatt, hátul keresztben bújik meg. Egyszerűsége és olcsósága ellenére a Stalker műszerfala nem a legpuritánabb robogókat idézi, hiszen a visszajelző lámpákon, sebesség- és üzemanyagszint jelzőn túl digitális órát is kapott. Ezt sokszor még drágább társain sem találjuk meg. A legkisebb Gilera ára 379 ezer forint, amellyel a márka kínálatában a legolcsóbb, képességei tükrében azonban ideális választás lehet ez a robogó a "földutak rémeinek" vagy a kátyúk között szlalomozó "városi vagányoknak".
Oldal tetejére |